Tafsir Quran

Tuesday 25 October 2011

SAHABAT


Sahabat…

betapa gembiranya, senangnya, lapangnya hati 

ini bila bersama denganmu, guraumu 

mengandung makna tarbiyah,

akhlakmu memberikan contoh yang baik untukku,

semangatmu memberikan aku inspirasi di dalam 

hidupku, Tulisan-tulisanmu membeningkan haku,meskipun aku orang besar kepada mu,

tapi aku merasakan aku hanya orang yang kecil di samping mu,


Sahabat…

terima kasih,

Engkau selalu mengingatkanku bila aku dalam kekhilafan,

Senyumanmu menghadirkan sebuah ikatan yang kuat di dalam hati ini,

Sapaanmu menandakan bahawa kau akan membawa aku ke arah cahaya, Langkahmu memunculkan semangat jihadku di samping mu,


Sahabat…

Kelapangan dadamu membuatku santun,

Jiwa pemaafmu bertahta di dalam jiwa ini,

Keikhlasan dalam beramal memancarkan cahaya hatimu,

mewujudkan rasa kerdil di dalam diri ini,

·          
Sahabat…

Allah S.W.T menjadi tujuan hidup kita,

Al-Qur’an dan As-Sunnah adalah pedoman hidup kita,

sahabat, engkaulah contoh bagiku bagi memisahkan kebaikan dan keburukan, sekali lagi wahai sahabat, terima kasih.


Sahabatku…

ku berdoa,

Semoga Allah S.W.T melimpahkan rahmat dan kasih sayangnya kepada kita,

Mudah-mudahan kita selalu berada dalam petunjuk dan lindungan Allah S.W.T,

Di sini dan sana,

Amin ya Rabbal alamiin…


By : Musba Kucing Keganasan KCR3,
25 October 2011 at 11:41am

No comments:

Post a Comment